Subscribe:

Labels

2019. december 31., kedd

Viszlát, 2019!


Sziasztok!

Elérkezett ez a pillanat is. Máris el kell búcsúznunk 2019-től, pedig csak most kezdődött!

Ez az év sajnos írás szempontjából megint nem úgy sikerült, ahogy elterveztem, vigasztal azonban, hogy sok más téren sikereket értem el, valamint érzem a zsigereimben, hogy 2020-ban rengeteg ihletem lesz. Szóval reszkessetek! ;)

Addig is tekintsünk vissza egy kicsit az évemre írás, filmezés és sorozatozás szempontjából.

Tartsatok velem! :)



A történetek

Ezt a pontot sajnos hamar le fogjuk tudni. Siralmas az állapot, a blogra mindössze 6 (!) aprócska történet került fel, viszont büszke vagyok arra, hogy a Hazudósok végig felkerült a másik blogra. Az elég hosszú lett, 2018 nagy részében azzal foglalkoztam, és örülök, hogy a végére értem.

A cikkek

Itt azért már jobb a helyzet némileg. A megtekintett BL sorozatok közül mindhez hoztam nektek az ajánlót, és egy kivételével azt is tudom mondani, hogy megéri megnézni.

A filmek

Ez egy hatalmas kategória. Az olvasás és az írás mellett mindig is a filmezés volt a harmadik kedvencem. Amióta megvettem a kiegészítőt a tévémhez, még kényelmesebben tudok mozizni, és ezt idén rendesen ki is használtam.

Nézzük először azokat a filmeket, amik elrabolták a szívemet, amikre 10 vagy 9 pontot adtam!

Keresés (10/10)

Úgy esett, hogy már januárban megtaláltam az évem filmjét. Teljesen lenyűgözött, soha azelőtt nem láttam még olyan filmet, ami így lett megvalósítva. Feszes volt, odaszegezett a kanapéhoz, izgalmas volt és érdekes. Ajánlom, és mielőbb igyekszem beszerezni DVD-n.

Újraindítás (10/9)

Szintén januárban volt szerencsém egy másik fantasztikus filmhez. A borító és a leírás alapján nem gondoltam, hogy ez egy ennyire jó film lesz. De amikor az emberből akarata ellenére robotot csinálnak, ahhoz azért mindig van egy-két szavunk.

The wife (10/9)

Habár az akció az egyik kedvenc műfajom, sikerült a lassú sodrású történetek felé is nyitnom. A januárt ezzel az alkotással zártam. Egy feleség, aki mindenben támogatja a férjét... még a könyveit is megírja helyette, és sosem lázad fel. Megkapó és szomorú történet.

Így neveld a sárkányodat 3 (10/10)

Márciusban érkezett el az ideje, hogy elbúcsúzzak az egyik kedvenc animációs mesémtől. Szerencsére moziban néztem, így sok más rajongóval együtt sírhattam ki magamat. Az elejétől imádtam ezt a mesét, de a lezárás fenomenális volt.

Ragadozó városok (10/9)

Áprilisban elérkezett a születésnapom, valamint két filmes meglepetés is. Az egyik a Ragadozó városok. Természetesen kíváncsi voltam rá, mégsem fűztem hozzá nagy reményeket. Tévedtem! Az idei évem egyik kedvenc filmje, látványos, akció dús, és a könyv elolvasása után is elégedett vagyok vele. Remélem hamarosan érkezik a folytatás!

Shazam! (10/9/

A másik meglepetést moziban néztük a barátnőmmel. Én igazából nem érdeklődtem iránta, de amit nézni akartam, már nem adták... és milyen jól tettük, hogy erre ültünk be! Oltári volt, vicces, ugyanakkor elgondolkodtató. Végig a hasunkat fogtuk a nevetéstől, megérte megnézni.

Üveg (10/9)

Ez a film aztán odacsapott. Egy három részes sorozat befejező része volt, ahol az elsőt nem, a másodikat viszont láttam, és kíváncsi voltam, hogyan lesz vége. Hát csak kapkodtam a fejem, és nem akartam napirendre térni a történtek fölött. Brutális volt!

A 64-es betegnapló (10/9)

Ez a film egy könyvsorozat negyedik része. Az előző hármat is megnéztem, azok is tetszettek, de ez viszi eddig a pálmát. A két főszereplő fickó a szívemhez nőtt, tetszett a közöttük kialakult barátság, és persze az ügy sem volt hétköznapi. Nem hiába skandináv krimi.

Bring The Soul (10/8)

Ejtenem kell egy-két szót arról a filmről, aminek kedvéért rávettem magam, és elmentem moziba egyedül. Megérte, jól szórakoztam, habár kicsit több színpadi jelenetet, dalt vártam. A srácok viszont imádni valóak, viccesek, és rájöttem, J-Hope mennyire jó arc. Jin meg gyönyörű. *-*

Godzilla 2 (10/9)

Ismét egy filmes meglepetés. A feldolgozásokkal, illetve második részekkel mindig vigyázok, de kezdek rájönni, hogy néha sikerül jót alkotniuk. Ez is egy ilyen volt. Ki ne emlékezne az első részre, és hát ki várta, hogy azt felül lehet múlni? A mögöttes tartalom, és a felmerülő problémák/megoldások azonban nekem nagyon bejöttek.

Joker (10/9)

Állítom, ez a film talán kevésbé tetszett volna, ha nem moziban nézem, de így megdermesztett belülről. Döbbenetes volt, szomorú és felháborító is egyben. Phoenix kegyetlenül realisztikusan hozta a figurát, és hát nem lehetett nem együtt érezni vele. A vége fenomenálisra sikerült.

Gemini man (10/9)

Ennek az alkotásnak a sikeréhez nagyban hozzájárult nálam a 3D, ami Debrecenben valami meseszép. Meg hát persze Budapesten forgatták, így nekünk, magyaroknak ez egy plusz pont. Tetszett Will, tetszett a történet és a mögöttes tartalom. Én meg voltam elégedve.

Die hard 3 (10/9)

Büszke vagyok, ugyanis idén az új alkotások mellett sikerült bepótolnom néhány klasszikust (Terminátor széria, Robotzsaru), többet között a Die hard sorozatot is, ahol nekem a hármas lett a kedvencem. Imádtam az alapötletet, a megvalósítást, és persze az akciót!

Jumanji - A következő szint (10/9)

Decemberben érkezett meg az idei évem legvárósabb filmje! Moziba mentünk természetesen, és habár az eleje kicsit elbátortalanított, utána megkaptam a várt akciót, drámát, és persze a vicces jeleneteket! Könnyesre nevettük magunkat, alig várom, hogy itthon újra megnézzem, és persze izgatott vagyok a folytatás miatt!

Dredd bíró (10/9)

A decemberem bővelkedett szuper alkotásokban. Hozzányúltam egy régebbi szériához, ahol már a felújított változatot is megnéztem, de nekem a régi jobban tetszett. Imádtam a főszereplő felfogását, keménységét, és persze tetszett, hogy őt kiáltották ki bűnösnek.

Zombieland 2 (10/9)

A második rész nálam magasan felülmúlta az elsőt. Volt persze akció, sok-sok humor, de dráma is akadt. Sokat nevettem rajta, nagyon tetszett, a végét pedig megkönnyeztem.

Anna (10/9)

Ez az a film, ami nem biztos, hogy megérdemelné ezt a magas pontszámot, de engem lenyűgözött a megvalósítás, és a sok csavar, ami benne volt. A főszereplő nőről elhittem, hogy tud kemény lenni, és végig drukkoltam, hogy szabad lehessen. Meg persze a két fickót is szívesen bámultam. :D


És most jöjjön két film, amiben némileg csalódtam...

Venom (10/8)

A nyolc pont persze nem rossz, de mivel annyira várós volt nálam ez a film, így kicsit csalódtam. Tom persze zseniális, és jól nézett ki, nekem mégis hiányzott valami.

Végjáték (10/7)

Azóta sem vagyok képes elfogadni, hogy így lett vége. Már az előző rész sem lett a kedvencem, de itt aztán vertem a fejem a falba rendesen. Sírtam és nevettem rajta, de nem hozta azt a színvonalat, amire számítottam. Még azt is ki merem jelenteni, hogy ez az idei évem legnagyobb filmes csalódása.


A sorozatok

Mint említettem a cikkeknél, a legtöbb megnézett sorozatról hoztam leírást, de azért gyorsan fussuk át, milyen szériákhoz volt szerencsém idén.

Roswell New Mexico

Az eleje tetszett a sorozatnak, a hatodik részig 10/9 volt, aztán kezdődött a zuhanás. Nem szeretek rá visszaemlékezni, de legalább adott néhány kellemes percet, és persze Alex meg Michael... *-*

A cikket megtekinthetitek ezen a linken.

History - Trapped

Idén megkaptuk a History következő sorozatát, ami nekem is és a barátnőmnek is nagy kedvencünk lett. Egy maffiózó és egy rendőr? Ebből jó nem sülhet ki! Imádtam, bárcsak tovább tartott volna...

A cikket megtekinthetitek ezen a linken.

The umbrella academy (10/9)

Ez az a sorozat, amiről nem ejtettem szót a blogon, pedig van benne BL szál. Zseniális volt, még a tokaji táborban is ezt néztem, annyira tudni akartam, mi lesz még itt. Az összes szereplőt lehetett kedvelni és utálni, és nagyon kíváncsi vagyok, hogyan tovább.

Theory of love (10/8)

Jövő év elején érkezik a cikk ehhez a sorozathoz. Megérte megnézni, voltak benne jó filmes utalások. Sírtam és nevettem rajta, a vége pedig már történelem.

History - Make our days count (10/9)

A napokban fejeztem be az utolsó részt, már a cikk is kész van, szóval érkezem januárban az összefoglalóval.

The untamed (10/9)

Magasan az év leghosszabb, legbonyolultabb és leggyönyörűbb sorozata. Néhány napja értem az 50. rész végére, és már most hiányoznak a srácok. Természetesen érkezni fog erről is egy összefoglaló, de nálam hatalmas kedvenc lett. Imádtam a két főszereplőt, azt, ami fokozatosan alakult ki közöttük, és biztosan tudom, hogy nem fogom még őket elengedni. Szerencsére elkezdték magyarra fordítani a könyvet, az első néhány fejezetet már el is olvastam, és várom a többit. Valamint ha minden igaz, érkezik még egy 20 részes kiegészítés, bízom benne, hogy ahhoz is elkészítik majd a magyar feliratot.

Az első 14 részről szóló cikket megtekinthetitek ezen a linken.

Itt pedig elolvashatjátok a könyv magyar fordítását.

Még folyamatban van két BL sorozat, ezekről mindenképpen hozok jövőre cikket, mert egyrészt mindkettőt imádom, másrészt nektek is tudnotok kell róluk! ;)


Így nézett ki tehát az évem írás, filmezés és sorozatozás szempontjából. Volt még néhány változás, ami bekövetkezett, például idén először nem otthon karácsonyoztam, és a szilvesztert is máshol töltöm. Sikerült a tornát mindennapossá tennem, az eredmény pedig látványos. Nagy terveim vannak 2020-ra - többek között beiratkozom a nyíregyházi könyvtárba, szeretnék elmenni lőni, úszni tanulni, és megszerezni a jogosítványt -, de mindemellett élvezni akarom azt az életet, ami most van.

Mottóm a következő évre: Ami kell, vedd el!

Nagyon köszönöm, hogy idén is velem tartottatok. Remélem jövőre is találtok majd az oldalon kedvetekre való olvasmányt.

Boldog Új Évet! :)

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése