Subscribe:

Labels

2022. április 17., vasárnap

#54 BL sorozat értékelő (Gen Y 2)


Szívesen mondanám, hogy nem akarok róla beszélni, de mazochista vagyok, így muszáj.

Gen Y 2

Vigyázat, spoiler és +18!

Sok nyugtatót készítsetek.


Mikor anno végére értem az első évadnak, tényleg azzal áltattam magam, hogy a másodikra már nem nevezek be. Persze voltak elvarratlan szálak, de azért nem olyanok, amik miatt lerágtam volna a körmöm. De nem is én lennék, ha nem kínoztam volna magam további 12 részen keresztül.

Nagyon rövid, nagyon lényegre törő, és elég dühös cikk lett ez a mai.

Az első évad azzal ért véget, hogy felbukkant Pha, és nyilvánvalóan beszélni akart Yo-val, aki már kezdett tisztába jönni új érzéseivel Thanu irányába. Kicsit mérges voltam Pha-ra, miért nem volt képes békén hagyni szegény kölyköt? De szinte nyomban megkaptuk a sorozat egyik - ha nem az egyetlen - WTF pillanatát. Emlékeztek, az első évadban Pha írogatott Yo-nak, vissza akarta kapni, és még Kitet is kérte, hogy vigye oda, hadd láthassa? Ez utóbbi valóban ő volt, a többi azonban nem! Tehát nem Pha írt Yo-nak, hanem valaki más. Pha pedig azért jött, hogy tisztázza a helyzetet, és elmondja, ők nem lehetnek már együtt többé.






Pha tényleg nagyon kedves, hogy ismét felbukkant, és tiszta vizet öntött a pohárba. Se. Most már tényleg átruházza a jogot Thanu-ra, hogy gondoskodjon Yo-ról.

De ó, ennyivel nem ússzuk meg, mert ugye ez egy hamisíthatatlan szappanopera, akarom mondani, fanfic, s mint ilyen, nem élhet nagy drámák nélkül.

Pha ugyanis azért tűnt el mindenki - főleg Yo - életéből, mert halálos beteg.

Döbbenet a köbön. Pha nem tervezte ezt elmondani senkinek, mert nem akarta, hogy így lássák, de Kit és Mark utána szalad, így látják, mikor elájul. Később is sokat látogatják a kórházban, de Yo-nak elvileg nem mondhatnák el, mi van Pha-val, mivel a srác nem akarja őt újra felkavarni. Meg attól tart, hogy Yo így esetleg szánalomból őt választja Thanu helyett.


A titok persze kipattan, Yo és Thanu is megtudja végül az igazat, Pha pedig hamarosan jobblétre szenderül.

Pha-nak igaza volt különben; Yo továbbra sem tudta eldönteni, együtt legyen-e Thanuval, gyötörte a lelkiismeret, a srác halála után meg bűntudata volt. Erre rájátszott egy másik karakter is, aki a háttérből irányította a szálakat.

Beszéljünk egy kicsit a kedvenc karakteremről. :D



Sandee! *-* Rendben, egy kis kavarógép, de nem tudtam nem imádni, ő hozott egy kis színt a sorozatba, és talán nem sokan fognak támogatni, de néhol egyet is értettem vele. Az első évadban derült ki, hogy Tong kicserélte Sandee és Pok vizsgaeredményeit, mert azt gondolta, Pok nem fog bejutni magától az egyetemre. Érthető módon Sandee ettől pipa lett, megfenyegette Tongot, hogy veresse meg Pokot, aki így lemaradt egy fontos versenyről, a többi pedig történelem. Sandee továbbra is kavar ennek a párosnak - eléri, hogy kipattanjon a titok, így Pok megtudja, mit tett Tong, és nyilván nem veszi jó néven. Én se venném - elvégre Tong nem bízott benne annyira, hogy elhiggye, a saját eredményei alapján is bejuthat az egyetemre.

De Sandee tevékenyen részt vesz egy másik projektben is. Megpróbálja követni Kitet, hogy megtudja, merre van Pha, és hát meglepetés, Sandee volt az, aki Pha nevében írt Yo-nak. S hogy miért? Mert meg volt győződve róla, hogy nem Yo-nak kellene együtt lennie Thanu-val, hanem Phai-nak.






Hát nem cuki? Egyetértettem vele egyébként, Phai és Thanu számomra is sokkal jobban bejött. Persze ez még nem jelenti azt, hogy Sandee-nek joga volt beleszólni a dolgokba, de hé, legalább csinált valamit! Ha ő nincs, mindenki tovább hazudozhatott volna, így viszont minden párosnak szembe kellett néznie az igazsággal.





Pok feldúlt volt amiatt, amit Tong tett; nem csak a csalás miatt, hanem egyszer szólt a tanároknak, hogy Pokot ismét inzultálják az úszótársai, és Pok ezt sem vette jó néven. Aztán Phai elbeszélgetett vele, és sikerült rávennie, hogy bocsásson meg a másiknak. Tongnak sem volt joga ezt tenni, sőt, mint kiderült, nem is kellett volna; Sandee elmondta Poknak, hogy attól, hogy nem ugyanannyi pontjuk volt, az osztályzatuk ugyanaz, tehát Pok csere nélkül is, a saját erejéből is bejutott volna az egyetemre. Kibékültek tehát, de számomra ez a páros az elejétől a végéig érdektelen volt.

Mondanom sem kell, 12 rész nyűglődés után Yo és Thanu is összejött. Ezt továbbra sem tudom elfogadni. Yo-t sajnáltam az idő java részében, Thanu számomra nem lett szimpatikus, egy nyálgépnek tartottam, és kész.

Node, beszéljünk végre a kedvenc párosomról, de sajnos náluk sem tudom azt mondani, hogy megérte a szenvedés.

Mark és Kit összejött az első évadban, de tartottam attól, hogy Pha felbukkanása köztük is törést fog okozni. Ez végül nem következett be; mivel Pha szinte rögtön kórházba került, Marknak nem kellett attól tartania, hogy zaklatni fogja Yo-t. Kit sokszor látogatta, és Mark is próbálta jobb kedvre deríteni a srácot. Talán Pha állapota, talán a haldokló srác szavai miatt, de szerintem ők ketten átértékelték kicsit a kapcsolatukat.





Kitet viszont kicsit megráztam volna; megpályázott ugyanis egy amerikai ösztöndíjat, és azt mondta Marknak, addig ne találkozzanak, míg meg nem lesz az eredmény.

Úgy értem... hogy mi van??? Fel akartam robbanni! Ezzel a hülye döntéssel elérte, hogy kb. az egész cseszett sorozatban alig találkoztak. Szegény, szerencsétlen Mark akkor is dörömbölt az ajtaján, mikor Kit kocsijának nekimentek, tudni akarta, a srác jól van-e, Kit meg ajtót se nyitott neki! Áá! 




Vagy Pha temetésén is, Mark ott állt tőle nem messze, és nem ment oda, mert tiszteletben tartotta Kit döntését. 



Könyörgöm! Thanu is támogatta Yo-t, szerintem Kitnek is erre lett volna szüksége, de annyira csökönyös ez a srác... pedig amikor Markra gondolt, vagy kis ajándékokat küldött neki, egyszer visszament a lakásukba, mikor Mark nem volt ott, és felvette az ingét... szóval ebből mind kiderült, mennyire szereti Markot, mégis távol tartotta magától. Szívesen vettem volna, ha kicsit jobban belelátunk Kit gondolataiba, mert nem értettem, miért fosztotta meg magát a boldogságtól. Ha megkapja az ösztöndíjat, és elmegy, akkor már alig lehet Markkal, és még ezt az időt is direkt lerövidíti??

Szóval hiába vannak együtt, igazából még sincsenek, online beszélgetnek, ajándékokat küldenek egymásnak, és vágyakoznak.

Végül aztán az eredményhirdetés estéjét együtt töltik, és várják a levelet, ami eldönti a sorsukat.



                             



Sejtettem egyébként, hogy Kit valami ilyesmit fog mondani, és ez rendben is van, örülök, hogy rájött, mennyit jelent neki Mark, de továbbra sem tartom jó ötletnek ezt a hosszú szenvedést.









Kit tehát nem kapta meg az ösztöndíjat, legalábbis ezt állítja - később, amikor elmennek egy templomhoz imádkozni, valami olyasmit értettem ki a párbeszédből, hogy mégis megkapta, csak még nem állt készen arra, hogy külföldön tanuljon.

Tehát. Hogy tisztázzuk. Kit elvágta magától Markot a semmiért??? Hiába kapta meg az ösztöndíjat, hiába szenvedtek hónapokig egymás nélkül, mégsem utazik el?

Nem kicsit akadtam ki ezen, főleg szegény Mark miatt. Ő tényleg mindent megtett, támogatta Kit hülyeségeit akkor is, ha megszakadt a szíve közben. Még azt is mondta, hogy jobb jegyeket szerez, hogy majd ő is egy amerikai egyetemre mehessen.


Sandee mellett mi volt a másik ok, amiért némileg megérte végigszenvedni ezt a 12 részt? Mutatom!




Ámen és csillaghullás! Nagyon megérdemeltük... érdemelték már ezt! És azt kell mondjam, teljesen korrekt és hiteles lett a jelenet.







További "érdekességek": a két srác, aki Yo után futott, összejött - senkit sem ért meglepetésként. Valamint kiderült, Padbok miért volt olyan ellenséges Thanuval. Padbok azt hitte, Thanu cserben hagyta őket egy verekedésnél, de kiderült, azért nem volt ott, mert közben Padbok helyett magára vállalt valami balhét, hogy a srácot ne csapják ki az egyetemről. Ezért kapott Thanu egy év eltiltást.

Szerintem sejtitek, hogy nem fogok könnyeket hullatni a sorozat után. Bosszús voltam, amiért Kit és Mark a semmiért volt távol, mert oké, hogy Kit rájött így dolgokra, de ezt akkor is megtehette volna, ha Mark mellette van. Bízom benne, hogy nem lesz harmadik évad, minden szál lezárva, minden titok kiderült, búcsúzzunk el egymástól.

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése