Subscribe:

Labels

2020. május 23., szombat

BL könyvek Magyarországon





Sziasztok! Bizonyára hallottatok a hetek óta tartó felbolydulásról, már ami a könyvkiadást illeti. Sok blog megírta, van, amelyik azóta is frissül, de kötelességemnek érzem, hogy én is beszámoljak nektek erről a fantasztikus, már-már úttörő hírről, ugyanis a megvett szériákról írtam/áradoztam korábban is a blogon.
Ez nem szponzorált cikk (sajnos), mint mindig, a saját véleményemet írom le, képekkel és linkekkel kiegészítve.



De miről is van szó tulajdonképpen? Néhány héttel ezelőtt, pont a születésnapomon kezdődött, amikor a Moly.hu-n megjelent egy karc a Megjelenésre várva zónában. A karc beszámolt arról a fantasztikus, de számomra még most is hihetetlen dologról, hogy az egyik legkedveltebb BL sorozat, a Sotus meg fog jelenni kis hazánkban, könyv formátumban.


Nem tudtam magamhoz térni, és természetesen azonnal meg kellett osztanom ezt a hírt mindkét barátnőmmel, akik ugyanúgy rajongtak a sorozatért, mint én.

A Sotus nem csak a mi szívünkbe lopta be magát. Mindkét évadról megtalálhatjátok a blogon a cikket (1. évad, 2. évad), és habár a másodikban voltak pontok, amik nem tetszettek, ez a széria még mindig az egyik legjobb, amit valaha láttam. Remek a sztori, remek a két fő karakter, és hihető a közöttük kialakuló szerelmi szál. Érezni a srácok között a kötődést, ami valószínűleg abból is fakad, hogy a való életben is jól kijönnek egymással. Izgatottan várjuk a decemberi megjelenést. Ha szeretnétek előrendelni, a Libri vagy a Book24 oldalán megtehetitek.

A következő meglepetés, vagy inkább bomba rá két napra, április 16-án érkezett, amikor is a Művelt nép kiadó kitette az alábbi sokat ígérő karcot:


Az első hozzászóló én voltam (nyilván, mert nem bírtam magammal), és kifejezésre juttattam hitetlenségemet, ha ez a két mondat arra utal, amire gondolok. És arra utalt!
Az utóbbi idők egyik legsikeresebb sorozata, a The untamed kiadási jogaira is lecsapott a kiadó. Mind a négy kötetet hozzák szép sorban, az első novemberben, a második februárban, a harmadik áprilisban, a negyedik pedig jövő júniusban fog megjelenni.

Mivel lusta kutya vagyok, még csak az első 14 részről írtam meg nektek a véleményem (ezt itt olvashatjátok), de már ebből is látszott, mennyire imádtam ezt a sorozatot. A srácok azóta is velem vannak, és nem túlzok, ha azt mondom, egy álom válik valóra azzal, hogy ez a sorozat a polcunkra fog kerülni.



Ezek után értelemszerűen beindult a kérdezősködés, és szerintem a Művelt nép kiadó soha eddig nem látott hozzászólás-áradatot generált. Mert lássuk be, akik elhozzák nekünk a két legsikeresebb BL sorozatot, azoknak igenis válaszolniuk illik néhány kérdésre.
A barátnőmmel azóta is hetente tárgyaljuk ezt a még mindig hihetetlen eseményt. Természetesen jelennek meg hazánkban LMBTQ regények mind magyar, mind külföldi írók tollából. Emlékeim szerint viszont olyanra még nem volt példa, hogy koreai, vagy thai BL sorozatokat vásároltak volna fel. Ez egy olyan része a könyvkiadásnak, amit, ha a Művelt Nép kiadó most lefed, és minőségi munkát ad ki a kezei közül, akkor elég sok rendszeres vásárlóra számíthat. A Facebook-os csoportokban már feltették a kérdést, milyen sorozatokat szeretnénk, ha kiadnának, aminek személy szerint nagyon örülök.

De a Sotus és a The untamed nem az egyetlen bejelentett megjelenés.


Most ért a döbbenet, amikor kiderült, hogy erről a sorozatról nem írtam cikket... :O
No, de mindegy. a Love by Chance a TharnType sorozathoz kapcsolódik, egy univerzumban játszódnak, szóval szorítok, hogy a következő kiadandó kötet a TharnType legyen.

Az összes kötetet elő tudjátok rendelni a Libri oldalán, és remélhetőleg a The untamed negyedik része, és a Love by Chance is felkerül majd a Book24-re.

Továbbra is azt gondolom, a Művelt Nép kiadó remek vásárt csinált ezekkel a szériákkal. Mint látható, a borítókat is igyekeznek összehangolni, most pedig már csak az a kérdés, a fordítás megfelelő lesz-e a rajongók számára. Azt hiszem, a vírusjárvány mellett nagy szükségünk volt egy ilyen fantasztikus hírre.

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése