Subscribe:

Labels

2021. május 16., vasárnap

Meg foglak szerezni I. 2. fejezet

 


A második fejezet megérkezett!


Megdermedtem a lépcső aljában. Fontolgattam, hogy nem nyitok ajtót, de a kocsit kint hagytam a feljárón, szóval bárki jött is, tudta, hogy vannak itthon.

A látogatót meglátva azonnal és automatikusan ugrott össze a gyomrom, pedig a saját felségterületemen voltam, és nem a suliban.

-          Mit… - mielőtt folytathattam volna, fogta magát, belépett a házba, majd bezárta az ajtót maga mögött. Annyira elképedtem ettől a pofátlanságtól, hogy tátott szájjal meredtem rá.

-          Egyedül vagy?

-          Mégis mi a jó francot képzelsz?! Azonnal takarodj kifelé! Még véletlenül sem engedtelek be!

-          Higgadj le, Jackson. Csak nem akartam, hogy bárki meglásson.

-          Aha. Ha nem akartad, hogy meglássanak egy buzi házánál, minek jöttél ide egyáltalán?

-          Én nem erre…

-          Mit akarsz? Elolvad a jégkrémem.

Isaac Anders, Retner sleppjének egyik kevésbé vad tagja állt előttem a házamban, és betörése után most feszengeni látszott. Kicsit alacsonyabb volt, mint Retner, ami azt jelentette, hogy fel kellett rám néznie. Oké, nem volt jelentős a különbség, de az egómnak így is jól esett. Jóképű volt a maga szögletes módján, a haja hátul kicsit begöndörödött, ebből sejtettem, hogy zuhanyzás után a gimiből egyből ide sietett.

-          Szóval… együtt járunk irodalomra.

-          Hm – reagáltam le, mert gőzöm sem volt, így van-e. Ha az aktuális kiszemeltem a színen volt, senki másra nem figyeltem.

-          És te… jó vagy benne.

-          Igen. És még sok másban is. – Csupán kitűnő átlagomra céloztam, Anders viszont félreérthette, mert elvörösödött. Máris jobban bírtam a szitut. – És?

-          És Connors azt mondta, meghúz év végén, ha nem szedem össze magam.

-          Szívás, de nem értem, miért lenne ez az én problémám. – Aztán leesett. – Ne is álmodj róla, hogy megírom a leckédet cserébe a védelmedért!

-          Élénk a fantáziád – sóhajtott törődötten. – Korrepetálást kérek. Persze nem ingyen.

-          És természetben fizetnél? – Mert azt éppenséggel tudtam, hogy nincsenek eleresztve.

-          Nem – sziszegte rákvörösen. Elvigyorodtam. – Van pénzem. Délután és minden második hétvégén dolgozom.

-          Valószínűleg ezért nincs időd tanulni.

-          Nem lehet mindenki gazdag – vágott vissza bosszúsan. Megsértettem.

-          Nem. Valóban nem lehet. – Félrebiccentettem a fejem. – Az igaz, hogy én vagyok az osztály legjobbja, de ahhoz, hogy átmenj, elég lenne valaki olyan is, aki nem teljesen süket a témához. Miért akarsz épp engem?

-          Te vagy a legjobb – mondta a padlót bámulva. – És nekem a legjobb kell.

Ez a magyarázat nem elégített ki kellőképpen, mégis azt mondtam:

-          Rendben van. – Anders hirtelen a szemembe nézett.

-          Tényleg?

-          Tényleg.

-          Csak így egyszerűen? Meg sem kérdezed, mennyit tudok fizetni?

-          Nem kell a pénzed. Majd kitalálom, hogy hálálhatnád meg a rád áldozott időm és energiám. – Az ajtó felé biccentettem. – Ismered a járást. Hétfőn megírom, hol és mikor. Pá!

A jégkrémem szottyossá olvadt, a szendvicsem megpuhult, én viszont csak arra tudtam gondolni, mégis mi a fenét akar tőlem Isaac Anders. Ha azt állította, Connors meg fogja buktatni, biztos úgy is van – ennek egyébként is könnyen utána tudnék nézni -, az azonban, hogy miért engem választott… Lehuppantam a babzsák fotelembe, és hátraejtve a fejem a plafont kezdtem bámulni. Anders focista volt, Retner haverja, de nemigen vett részt a szívatásokban – annak az arcát, aki klotyóba nyomja a fejem, örökre megjegyzem, de ő nem volt köztük -, viszont meg sem akadályozta őket. Ennyire féltette volna a helyét a csapatban? Az is megfordult a fejemben, mi van, ha ez az egész egy csapda. Anders jámbornak tűnt, de ha valóban a pozíciója a tét, akkor nyilván a buzit fogja feláldozni, nem saját magát.

-          Hát te meg mit csinálsz?

Eltöprengésem nagyobb méretet ölthetett, mint gondoltam, ha még a bátyám csörtetését sem hallottam meg. Ránéztem.

-          Mondták már neked, hogy sokkal helyesebb vagy, ha fejjel lefelé néznek?

-          Naná. 69, öcsi. – Grimaszoltam, miközben Arthur – mindenkinek, aki nem akart öt másodpercen belül elhalálozni, csak Art – leült az ágyamra, és megbámulta a tálcám. – Itt valami komoly történhetett, ha még a jégkrémet is meghagytad. – Aztán, mintha csak félvállról kérdezné, odavetette: - Milyen napod volt?

-          Hetes – volt, egészen addig a pillanatig, amíg Anders fel nem bukkant.

-          Biztos ez, öcsi? – Art előre dőlve a térdére támaszkodott. – Látom, hogy úgy néz ki a hajad, mintha megmostad volna. Koszos vízzel. – Egyszerűen utáltam azt a gyengéd tekintetet, amit rám vetett. Tudtam, hogy aggódik értem, de ezzel csak ront a helyzeten.

-          Komolyan hetes. Pláne, hogy hétvége, meg minden.

-          Ha már hétvége, tudtad, hogy apáék lelépnek?

-          Hogy is felejthetném el a nagy randi-hétvégét?

-          Inkább dugatont.

-          Art! – fújoltam, mialatt a bátyám nevetve elhajolt a felé repülő párna elől. – Soha többé nm akarom ezt hallani!

-          Jól van, felfogtam. Meg fogom kérdezni őket, áthívhatom-e néhány haveromat szombat este. – Bólogattam. – Nem gond, ugye?

-          Nem – feleltem készségesen, amiről mindketten tudtuk, hogy hazugság.

-          Hajlandó lennél ezt anyáéknak is elmondani?

Art szemébe nézve nyeltem egy nagyot. Sokkal rendesebb volt hozzám, mint a legtöbb tesó, és csak annyit kért tőlem, hogy néha-néha viseljem el a haverjait.

-          Persze. De jössz nekem egyel!

-          Naná, öcsi – borzolta össze a hajam – aminek már úgyis mindegy volt – majd távozott.

Sóhajtva újra hátravetettem a fejem. A gondolataim Justin, Anders és a bátyám körül forogtak. Ha kibírom, hogy nap mint nap szekíroznak a suliban, mégis mit árthat nekem néhány egyetemista a saját házamban?

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése