Subscribe:

Labels

2023. november 5., vasárnap

#100 BL sorozat összefoglaló


Sziasztok!
Alig hiszem el, de lassan több, mint 100 sorozathoz található ajánló a blogon! 
Ezt megünneplendő, egy különleges ajánlóval érkeztem nektek, melyben kiválogattam azt a TOP 5 sorozatot, mely ebből a százból az abszolút kedvencem lett.

Hogyan tudtam kiválogatni TOP 5 sorozatot??

Tartsatok velem, és meglátjátok! :)


A válogatási módszerem a következő volt: külön kezelem a fantasyt, a hosszabb és a rövidebb sorozatokat, így megteremtve 3 kategóriát. A kategóriákon belül pontoztam a cselekményt, a főhősök közötti kémiát, és magukat a főhős színészeket.


I. Fantasy

Mivel ez a lista a legrövidebb, csapjunk is bele, habár aki rendszeres olvasóm, azt nem fogja meglepetés érni! ;)

3. Guardian


A képzeletbeli dobogó harmadik fokára lépett ez a sorozat, de egyáltalán nem azért, mert kidolgozatlanabb lenne a másik kettőnél. Egyszerűen imádtam a történetet, a két karakter közötti kémiát, és beleolvasva a sztori magyar fordításába azt tudom mondani, a sorozat sokkal jobban sikerült. Néhol kicsit komplexebb, bonyolultabb volt, mint amit én el tudok viselni, de mindenképp megérte megnézni.

2. Word of Honor


Hatalmas szerelem azóta is, hogy először láttam. A két főhőst imádom együtt, nagyon tetszett a megteremtett világ, és főleg a háttérben húzódó konfliktus. Nincs olyan, amit ne szerettem volna, kivéve azt, hogy vége van. Szintén elolvastam a történet fantasztikus magyar fordítását, de nekem az kevesebbet adott, mint a sorozat. Kivételes helye van a szívemben, mert épp ezt daráltam, mikor hívott az oktatóm, hogy elkezdhetek vezetni tanulni.




Nincs új a Nap alatt, nincs bizony. Annyira összetett volt a sorozat, hogy azóta sem tudtam róla összefoglaló cikket írni. Imádom a sorozatot, a könyveket, a két főszereplőt, a kapcsolatukat. Fantasztikusan kidolgozott világ egy-két olyan meglepő, vagy épp szívet tépő fordulattal, amit sosem bírok ki sírás nélkül.

Kiemelném továbbá mindhárom sorozat fantasztikus főcímdalát, ami azóta is a listámon szerepel.






II. Rövid sorozatok

Ez alatt egyrészt a részek rövidségét értem (általában 20-30 perc), vagy maga a sorozat is nagyon rövid (kb. 8-10 rész), így a történet nincs annyira kibontva, valamiért mégis magával ragadott az adott széria. Itt már sokkal nehezebb volt sorrendet állítanom, lássuk!




Hozzátenném, a mangával együtt ez egy fantasztikus alkotás. A sorozat sajnos csak a felszínt kaparta, de már az is teljesen megnyert magának, a két főhős kémiája pedig mindent visz!


4. History


Amikre itt elsősorban gondolok:
OMG! Mindig, amikor megtudtuk, hogy kijön egy-egy új történet ehhez a "szériához", biztosak voltunk benne, hogy fantasztikus lesz. Az első két-három történet nem volt a legjobb, utána viszont csak zseniális alkotások születtek. Megríkattak, megnevettettek, én továbbra sem tudom elfogadni, hogy a Make our days count-nak úgy lett vége, ahogy... reméljük, kapunk még sok-sok fantasztikus alkotást.




A 2023-as évem egyik meghatározó sorozata, egy gyöngyszem! A főszereplő srácot már egy másik sorozatban is láttam, ott is nagyon szerettem, de egyre jobb és jobb lesz. A kémia nagyon jó volt a férfiak között, velük örültem és szomorkodtam, nem szeretném elárulni, hányszor néztem végig egy-egy részt...


2. To my star 1-2


Az első évad is nagyon jó volt, imádtam, hogy ez a magabiztos, szexi, helyes színész egy visszahúzódó séfet választ, és tűzön-vízen át kitart mellette, a második évad viszont szintet emelt, és amit az elsőnél nem kaptam meg, azt itt nagyon is - az erotikát! Az intimitást! Levett a lábamról nem csak a történet, hanem a két színész is.


1. We best love 1-2



Igen, igen, és harmadszor is igen - hátha lesz harmadik évad. Annyira odáig vagyok ezért a sorozatért, hogy még a fotókönyveket is beszereztem borsos áron, de nem bánom. A történet, a szereplők, a kémia egyszerűen fantasztikus. Amibe bele tudok kötni, az a rövidség, de ebbe a néhány részbe annyi érzelem van sűrítve, hogy észre sem lehet venni, hogy csak ennyi.


III. Hosszú sorozatok

Egyenként 40-50 perc, egy-egy sorozat kb. 12 rész vagy annál is több. Kidolgozott, izgalmas, szinte hibátlan. Lássuk a listám!





Holtversenyben az ötödik helyen, mert egyszerűen őket már nem tudtam kihúzni. Izgalmas, összetett, jól felépített karakterek, olyan háttér, amihez hasonlót nem láttam azelőtt. És a kémia! Imádtam őket.




Az utóbbi időkben ez volt az a sorozat, amibe teljesen belebolondultam, és minden vasárnap megnéztem angol felirattal. Beszippantott, a történet ugyan halványan ismerős volt, de a színészek magukkal ragadtak. Az utolsó néhány részig teljes szerelem, utána viszont elvesztettem a lelkesedésem, ezért csak a negyedik.




Az ikonikus sorozat, ami mellett nem mehetek el szó nélkül. Fantasztikusan hozták a könyvet - ami már magyarul is olvasható -, és a két főszereplő szerintem azóta milliók álmainak tárgya. Jól kidolgozott karakterek, a második évadban pedig olyan karakterfejlődés Type részéről, ami szerintem az egyik legjobb a bl-irodalomban.




Ha nem lenne az első helyezett, akkor ez lenne az első! Imádtam! A két főhőst már a 2moons óta szerettem volna együtt látni, és most (is) bebizonyosodott, mennyire jók együtt. Emellett a történet fantasztikus, soha nem láttam ilyet korábban. Lebilincselő, tele feszültséggel, szurkoltam a szereplőknek, sírtam és nevettem velük. Szót érdemel a jó kémia, és a kedvelhető mellékpáros.




Kérem szépen, az alkotás, ami maga mögé utasított több száz (!) bl sorozatot! Elcsépeltnek tűnt, de ahogy haladtunk előre, úgy esett le az állam. Rendkívül kidolgozott, jól felépített, a karakterek fantasztikusak együtt, igazán élnek, nem sablonosak, nem félnek egymáshoz érni... áh, csak áradozni tudok. Nálam az eddig látott BL sorozatok királya cselekmény, kémia és főhősök tekintetében.


Félreértés ne essék, ezeken kívül is láttam megannyi fantasztikus sorozatot, de ott vagy csak az egyik, vagy csak a másik kategória érvényesült - általában jól eltalálták a cselekményt, kémia viszont nem volt, vagy volt kémia a cselekmény rovására - khm, Bed friend.

Hálás vagyok, hogy ennyi jó sorozatot hoznak el nekünk a fordítók, és bízom benne, hogy a továbbiakban is találok majd olyan szériákat, amik elrabolják a szívem.

Természetesen a százon felül sem maradtok ajánlók nélkül, már időzítve van néhány újdonság, amiket nagyon szerettem! :)

0 megjegyzés :

Megjegyzés küldése